Szabadidő magazin - Édes ünnepek
Szabadidő magazin

Édes ünnepek

2011. november 21. 18:02 | Lantai József

Csokimikulás és szaloncukor. Az édesség ízélmény és a boldogság ígérete.

Csoki Mikulás a csizmában, édességet rejtő Adventi kalendárium, csokoládé díszek és szaloncukor a karácsonyfán.  A figurás édességekből már a valódi csokoládét, szaloncukorból egyre inkább az ismert márkát választja a fogyasztó

.

Az Édességgyártók Szövetsége karácsonyi sajtótájékoztatóján Sánta Sándor elnök ismertette a tavalyi  karácsonyi szezonra vonatkozó fogyasztási adatokat, illetve az idei, édesiparra is kiható piaci tendenciákat. Pintér Erika, a Trend International Piackutató Kft ügyvezető-tulajdonosa  a fogyasztás szerkezetében bekövetkezett változásokról tartott előadást.


A hungarikumnak számító szaloncukorból fejenként egy tasak, összesen pedig kb. 4000 tonna, elsősorban zselés, vajkaramellás, marcipános, kókuszos, újabban pedig diós, mandulás, mogyorós, feketeerdő ízesítésű édesség kerül fogyasztásra. Erre az édességre összesen közel 5 milliárd forintot költünk. Viszonylag rövid történetük ellenére a csokoládé figurák Magyarországon óriási népszerűségnek örvendenek, amit az is jól mutat, hogy a 2010. évi karácsonyi szezonban összesen 493 tonnányi figurás édességet vásároltunk, amelyekre 1,6 milliárd forintot költöttünk.


Az Édességgyártók Szövetségének tájékoztatása szerint a gyerekek csizmáiba kerülő klasszikus Mikulás figurákra ilyenkor mintegy 1,34 milliárd forintot, a növekvő népszerűségű, Adventi kalendáriumokra 278 millió forintot költünk, míg 256 millió forintot fordítunk az olyan üreges csokoládé figurákra, mint például a csoki díszek és egyebek.


"Minden negyedik elkötelezett és minden második átlag"fogyasztó vásárláscsökkentést tervez. - mondta Pintér Erika, a Trend International Piackutató Kft ügyvezető-tulajdonosa. - Az „elkötelezett fogyasztók" döntően ragaszkodnak a minőséghez, és nem fordulnak az olcsóbb termékek felé, míg az „átlag" fogyasztók fele viszont várhatóan olcsóbb terméket választ, bár a minőségről többségük nem szeretne lemondani."

Fotósarok