Szabadidő magazin - Stratégia a siker mögött
Szabadidő magazin

Stratégia a siker mögött

2012. március 20. 21:55 |

A Trilak Festékgyártó több mint százéves hagyományaira építve a magyar festékpiacon.

Rendhagyó évértékelőn látta vendégül a Trilak a sajtó munkatársait. A cég elért sikereit összegző beszámolót követően a résztvevőknek alkalmuk személyesen is belekóstolni a festékszakma rejtelmeibe.

 

A több mint százéves múltra visszatekintő Trilak Festékgyártó a jelen körülmények között  is tartani  tudta piacvezető szerepét. "Hogy minek köszönhető a Trilak megerősödése a recessziós környezetben? Erős márkáinknak, folyamatos beruházásainknak, piaci újdonságainknak és végül, de nem utolsó sorban dedikált munkatársainknak. A 2012-es előrejelzések további 3%-os mennyiségi visszaesést prognosztizálnak, mely további kihívások elé állítja a piaci szereplőket. Bíztató jel ugyanakkor az első két hónapi ingatlan adásvételek száma (ez a szám nagyban befolyásolja a dekoratívfesték-piacot), mely majdnem duplája volt a 2011-es évinek, a februári emelkedés pedig már nem az előtörlesztésnek köszönhető. A recesszió mellett a piaci szereplőknek nagyon erős nyersanyag-áremelkedéssel is szembe kell nézniük, amit egy recessziós környezetben nem lehet teljesen a fogyasztókra hárítani. Ugyanakkor sajnos a 2012-es értékbeli növekedést az áremelések fogják adni..” – mondta Raskó Attila, a Trilak Festékgyártó Kft. marketingigazgatója.

 A siker részben olyan tradicionális és elismert magyar márkáknak köszönhető, mint a Héra vagy a Trinát, amely termékek gyártása jelenleg közel 300 magyar embernek biztosít stabil megélhetést. A vállalatnál nem voltak leépítések, minden érintett kapott bérkiegészítést, az alkalmazottak oktatására 2011-ben 18 millió forintot költöttek, amelyet 2012-ben is szeretnének fenntartani.

 

2008-ban átdolgozott kereskedelmi stratégiájuk is hasonlóan szilárd. Kiemelten fontos, hogy a független festékboltoknak, szakkereskedéseknek minden támogatást megadjanak, hogy az egyre csökkenő piacon is sikeresek lehessenek – ehhez különböző mélységű együttműködési lehetőségeket kínálnak. A legszorosabb forma a Trilak Stúdió hálózatához való csatlakozás. Négy évvel ezelőtt három ilyen bolttal indult el a hálózat, ma már 34 Trilak Stúdió található országszerte. Idén hat új boltot alakítanak át.

 

A cég felvállalta a festőszakma népszerűsítését és az utánpótlásképzést, valamint gyakorló festők számára az új technológiák megismertetését. 2010-ben, 45 millió forintos beruházással épült újjá a Festőakadémia 300 négyzetméteres helyszíne, ahol egyedülálló, ingyenes továbbképzést biztosítanak szakképzett festők számára. Ez év szeptembere és 2012 februárja közt 270 főt képeztek elméleti és gyakorlati órákon.

A Szakma Kiváló Tanulója Versenyen ötödik éve vállaltak főszponzori szerepet, a szakiskolák számára folyamatosan adományoznak anyagot a gyakorlati képzésekhez (2011-ben 18 iskola számára összesen 4.260 litert), szerveznek szakmai oktatásokat vagy gyárlátogatást. Minden évben megválasztják az Év Festőjét. Ezen túl 2011-ben két tehetséges magyar festőt szponzorált és készített fel a londoni WorldSkills versenyre, mely a világ legnagyobb, fiatal szakemberek számára szervezett megmérettetése.

A Lakberendezők Országos Szövetségének aranytámogatójaként arról született külön megállapodás, hogy lakberendező tanulóknak és LOSZ-tagoknak külön lakberendező modul képzést indítanak.

 

Üzleti tevékenységük mellett vállalták, hogy lehetőségeikhez mérten színesebbé tegyék környezetüket, azon belül is elsősorban a rászorulókon segítsenek. A tavalyi évben 32 intézmény felújításához ajándékoztak összesen 93 alkalommal, 18.000 liter festéket. Iskolák, óvodák, kórházak, könyvtárak, színházak, játszóterek és közösségi terek felújítása valósult meg minőségi Trilak termékekkel.

 

A Budapesti Városszépítési Program keretében klasszikus művészeti produktum, egy hatalmas szemet ábrázoló kép került ki a pesti alsó rakpartra. Nem csak a városlakóknak szeretnének örömet okozni, hanem fiatal képzőművészeknek is teret adnának az önmegvalósításra. Ehhez a programhoz kapcsolódik a városi graffitiverseny, ahol mindenki kiélheti a kreativitását, a háromdimenziós aszfaltverseny, a Tűzfal projekt, melynek keretein belül Budapesten a Király utcában és a Dohány utcában megvalósult játszótéri tűzfalak kifestése. Jelenleg egy különleges, óriás méretű faldekoráció készítése mellé álltak a Nemzeti Színház 10. évfordulójának alkalmából, amely a Nemzet Színészei közül kilenc elhunyt, kiváló és elismert magyar művészt jelenít meg a Rákóczi híd pesti lábazatán.

 

A Trilak természetesen ott is jelen van, ahol éppen a legnagyobb szükség van a segítségre. A felsőzsolcai árvízkatasztrófa után a cég a Karitásszal együttműködve húszezer liter festéket adományozott a károsultaknak, ami mintegy 300 ház felújítására volt elegendő. Az iszapkatasztrófa áldozatait a Napfény Alapítvány segítségével támogatták az újjáépítésben.

 

Fotó:Csillag György

Fotósarok