Szabadidő magazin - Labdarúgó Európa-bajnokság
Szabadidő magazin

Labdarúgó Európa-bajnokság

2012. június 1. 17:19 |

Fogyasztói információs vonal

Az Európai Bizottság és az UEFA „fogyasztói tippekkel” látja el az EURO 2012-re utazó szurkolókat

John Dalli, az EU egészségügyi és fogyasztópolitikai biztosa és Michel Platini, az UEFA elnöke meghirdeti közös, EU–UEFA fogyasztói információs kampányát. A kampány a 2012-es labdarúgó-Európa-bajnokságra (EURO 2012) utazó szurkolóknak nyújt tanácsokat. Mától hozzáférhetővé válik egy új weboldal, amely az UEFA Euro 2012 honlapjáról és számos más weboldalról, többek közt az Európai Fogyasztói Központok oldalairól is elérhető. A weboldal tippeket kínál arra vonatkozóan, hogyan érdemes készülni az utazásra, illetve mik a teendők fogyasztói problémák esetén a Lengyelországban való tartózkodás alatt és a hazatérést követően. (http://ec.europa.eu/dgs/health_consumer/uefa_euro_2012/index_hu.htm). A Europe Direct Információs Központ szolgálatai minden online kérdésre válaszolnak az általános uniós fogyasztói jogokkal kapcsolatban 23 nyelven, míg a lengyel Federacja Konsumentów fogyasztói szervezet által üzemeltetett fogyasztói információs vonal angol nyelven biztosít jogi támogatást azok számára, akik fogyasztói problémákkal szembesülnek Lengyelországban. A népszerű szállodákban plakátok tájékoztatják a szurkolókat ezekről a szolgáltatásokról.

John Dalli európai uniós biztos a következőket nyilatkozta: „Tudom, hogy a szurkolók teljes mértékben kedvenc csapatuk teljesítményére összpontosítanak a labdarúgó-Európa-bajnokság idején. Éppen ezért fontos gondoskodni arról, hogy semmi ne tegye tönkre a szórakozásukat! A szurkolók praktikus tippekre tehetnek szert a fogyasztóként átélt problémák megoldására. Ilyenek például a késő repülőjáratok, az elveszett csomagok, vagy az olyan szállodai szolgáltatások, amelyek nem egyeznek meg teljesen a prospektusban előzőleg látottakkal.”

Michel Platini, az UEFA elnöke hozzátette: „Nagy örömmel tölt el, hogy az UEFA és az Európai Bizottság ismételten együttműködött annak érdekében, hogy hasznos tanácsokkal támogassa a fogyasztókat. A kezdeményezés segítséget jelent a világ összes országából érkező szurkolónak, hogy lengyelországi és ukrajnai tartózkodásukat maradéktalanul élvezhessék.

A fogyasztói információs vonal 2012. június 1-je és július 31-e között lesz elérhető. Ez idő alatt a szurkolók választ kapnak bármely, a lengyelországi tartózkodásuk alatt a fogyasztói jogokkal kapcsolatosan felmerült kérdésükre. A tájékoztató vonalat a lengyel fogyasztók szervezete (Federacja Konsumentów) fogja működtetni, és a lengyel Versenyjogi és Fogyasztóvédelmi Hivatal, valamint az Európai Bizottság finanszírozza. Az információs vonal jogi tanácsokkal is szolgál majd konkrét lengyelországi ügyek megoldásában.

  • Ingyenes fogyasztói információs vonal: 800 007 707 (lengyel vezetékes telefonról vagy lengyel szolgáltató által üzemeltetett mobiltelefon-számról hívható)

  • Fogyasztói információs vonal +48 228 27 5474 (külföldi szolgáltató által üzemeltetett mobiltelefon-számról hívható. A szokásos árak érvényesek, a roamingot is beleértve)

A Europe Direct ezenkívül támogatni fogja ezt a szolgáltatást, mivel az EU 23 hivatalos nyelvén tud a kérdésekre válaszolni. A fogyasztók jogaival kapcsolatos leggyakoribb kérdések közé tartozik, hogy mire jogosultak, ha a repülőjáratukat törlik; mi a teendő, ha egy vásárolt termék hibás; mit tegyenek, ha orvosi ellátást kell igénybe venniük; vagy milyen papírok szükségesek ahhoz, hogy Ukrajnába utazhassanak.

Támogatás az interneten keresztül

A Europe Directet internetes információs szolgáltatáson keresztül is el lehet érni az EU 23 nyelvén. A szolgáltatás átlagosan három munkanapon belül választ ad bármilyen, uniós ügyekkel kapcsolatos általános kérdésre, és amennyiben szükséges, a kéréseket az illetékes segítségnyújtó szolgálatok felé is továbbítja.

http://europa.eu/europedirect/

Fotósarok