Szabadidő magazin - Beszélgetés Alain Michigan táncművésszel.
Szabadidő magazin

Beszélgetés Alain Michigan táncművésszel.

2009. október 8. 21:22 | Kis Judit

A legfontosabb a tánc iránti tisztelet.

                                            

Alain Michigan Bécsből érkezett egyhetes tánckurzus megtartására. Az egyhetes tanfolyam alatt a Horton technika alapjaira tanította a lelkes fiatalokat. E technika Lester Hortontól származik, aki az ősi amerikai és a modern jazz táncot ötvözte mozdulataiban. Vendégünkkel a Trafóban megtartott egyik táncóra után beszélgettem a szemközti kávézóban.

 

-Hogy érzed magad Budapesten?

 

-Hatodik alkalommal vagyok itt és nagyon jól érzem magam.

 

-Tetszik neked a fővárosunk?

 

-Nagyon tetszik, bár nem nagyon volt rá időm, hogy nézelődjek A gulyás levest viszont  kipróbáltam, meg is érezte a gyomrom a táncóra alatt. 

 

-Mit jelent számodra a tánc?

 

- Olyan kifejezési formát, mely által szeretném megértetni a gondolataimat, úgy mintha festő vagy zeneszerző lennék.

 

-Horton technikát tanítasz, mit is jelent valójában?   

 

-Erősíti és nyújtja a mozdulatokat, hosszú és feszes testvonal jellemzi..

 

-Merre jártál munkád során és milyen társulatoknál dolgoztál?

 

-Martinikon kezdtem el tradicionális táncot tanulni, utána New-Yorkban és Párizsban dolgoztam kisebb társulatoknál, ahol különféle koreográfusokkal dolgoztam, így szerencsére többféle dolgot kipróbálhattam. Görögországban is jártam, ott a művészi tánc mellett, videoclipekben és tévéműsorokban is táncoltam. A Horton technikát mindig alkalmaztam az előadásokban.

 

-Melyik volt a legkedvesebb élményed  tánc pályafutásod alatt?

 

-A legszebb emlékeim Martinikhoz kötődnek, ott tanította meg nekem a  mesterem, hogy a mozgás  általunk válik tánccá, ha belevisszük a érzelmeinket és a gondolatainkat. Tanított még egy nagyon fontos dolgot: a tánc iránti tiszteletet.

 

-Mi volt az ami egyértelműen meghatározta, hogy hívatásodnak  a táncot választod?

 

-Még gyermekként láttam a Bolsoj Balettot, akkor éreztem, hogy ez lesz élethivatásom. Később pedig az  Amerikan Dance Company volt rám nagy hatással. 

 

-Hány tanítványod lehet a világon?

 

-Tíz éve tanítok, nem is tudom hány tanítványom van!

 

-Mit tartasz fontosnak a tánctanítás során?

 

-Azt tartom a feladatomnak, hogy akit tanítok azt meggyőzzem, arról, hogy sokkal jobb, mint amit ő képzel magáról. Ehhez kell a tanuló akarása is természetesen.  Fontos, hogy a tanár tudja tartani a kontrollt a tanítványok felett.  

 

-Lenne kedved Magyarországon koreografálni táncelőadást és kivel dolgoznál szívesen?

 

-Szívesen jönnék, de ahhoz meg kell hívnia valakinek. Tanítottam már magyar diákokat,  a balettintézetből szoktak küldeni  hozzám fiatalokat  mikor Pozsonyban tartok workshopot.

 

-Láttál már magyar tánc előadást?

 

- A Győri balettet láttam, nagyon tetszett, igazán nagyszerű táncosok.

 

-Van  példaképed?

 

-Nincs konkrét példaképem, de sok nagy művészt említhetek, akik hatottak rám.. Alvin Ailey, aki elsőként alapított feketékkel társulatot. Bebizonyította , hogy a feketék is képesek  művészi táncot tanulni és művelni magas szinten.  Vagy Pina Bausch, előadásai nagyon izgalmasak voltak, az ember folyamatosan csak rá koncentrált.  Elgondolkodtatott és megmozgatta az agyadat.

 

-Van még valami, a táncon kívül, amivel szívesen foglalkozol?

 

-Nem nagyon van időm másra, életemet kitölti a tánc.

 Szabadidőmben szívesen olvasok.

 

-Szerinted a zene és a tánc képes megváltoztatni az embereket?

 

A színpadi tánc lényegében kommunikáció a közönséggel,. Mindenképpen célom, hogy megtaláljam a közönséggel a párbeszédet. Meg kell találni a kommunikációs csatornákat, ahhoz hogy megértessük magunkat. Ki kell nyitni azt a bizonyos ajtót.     

Fotósarok