Szabadidő magazin - A fogyasztók jogai
Szabadidő magazin

A fogyasztók jogai

2013. január 31. 18:53 |

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége információs médiakampánya.

A Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége nagyszabású információs médiakampányt indít tagszervezeteivel karöltve a Nemzetgazdasági Minisztérium támogatásával. Ennek keretében televíziónézők és rádióhallgatók milliói értesülhetnek közérthetően fogyasztói jogaikról egy hónapon keresztül.

Összesen 200 db. televízió- és rádió spot kerül sugárzásra Magyarország közkedvelt csatornáin, így három közszolgálati-, valamint két kereskedelmi adón. A kampánynak köszönhetően a fogyasztói jogokról tudósítanak mint az internetes vásárlás, termékbemutatók, szavatosság-jótállás, békéltető testületek népszerűsítése, utazás, panaszügyintézés.

A húsz másodperces kisfilmekben tipikusan jellemző, problémás élethelyzetek kerülnek bemutatásra, amelyekbe bárki kerülhet mindennapjai során. Ilyen például annak a pórul járt fogyasztónak az esete, akinek panaszát válaszra se méltatták. A spotok végén a narrátor segít a bajba jutott fogyasztónak, felvilágosítja őt arról, mit tehet az adott szituációban, illetve hova fordulhat sérelme orvoslásáért. A kampány központi részét képezi továbbá az eljenjogaval.hu internetes honlap, amelynek címe az összes televízió spotban megjelenítésre kerül, a nézőben pedig könnyen tudatosul annak elérhetősége. Ha később felkeresi e honlapot, itt megtalálja a fogyasztóvédelem szereplőinek, így például a fogyasztóvédelmi hatóságoknak, civil szervezeteknek az elérhetőségeit, továbbá információt kaphat a békéltető testületek elérhetőségeiről is.

Az eseményt beharangozó sajtótájékoztatón elmondották, hogy a FEOSZ nagy hangsúlyt fektet a fiatal fogyasztók tudatos vásárlóvá nevelésére. Ennek érdekében ingyenes előadás megtartását vállalják a főváros összes iskolája számára. 2013-ban Zánkán száz gyermek részvételével Fogyasztóvédelmi Sulitábort szerveznek.

Fokozott figyelmet kívánnak a jövőben fordítani a gyermekélelmezés területére, valamint az élemiszerhamísítások témakörére.

Fontos cél, hogy csökkenjen a fogyasztók kiszolgáltatottsága, mint a fentemlített példa esetén, ahol egy cég visszafizetési kötelezettséget vállalt termékére, de fél éve nem hajlandó a nem megfelelő árú árát a fogyasztónak megtéríteni. Ilyen esetekben a lakóhely szerinti illetékes Békéltető Tanácshoz kell fordulni, mely ingyenesen eljár a fogyasztók védelmében.

 

Fotó:Csillag György

Fotósarok