Miből építkezünk?
Az Észak-magyarországi régió a harmadik legkedveltebb úti cél. Évadnyító turisztikai konferencia.
A mátraházi Hotel Ózon Residence volt a színhelye a Magyar Turizmus Zrt.Észak-magyarországi Regionális Marketing Igazgatósága évadnyitó turisztikai konferenciájának.
A rendezvényen több mint 80 szakmai partner, szállodai, önkormányzati és TDM-es turisztikai szakember vett részt. A konferencia célja az volt, hogy a részvevők átfogó képet kapjanak az észak-magyarországi régió turizmusáról, a fejlesztés távlatairól.
Az Észak-magyarországi turisztikai régió a harmadik legkedveltebb úti cél. A magát "egészségtudatos hegyvidéki desztinációnak" nevező régió a legnagyobb magán, illetve falusi szálláshely kapacitással rendelkezik.
A legtöbb világörökségi helyszínnel rendelkező hegyvidéki desztináció vendégforgalma az öko, aktív és gyógyvízekre épített egészségturizmusra épül.
A szabadidő eltöltése témakörét a régió térségi fejlesztéséről szóló beszámolók érintették. "Zemplén, bor, kultúra, kaland" jelszóval a Füzéri vár bemutatására került sor. A térségben ahol 90 településen 60 turisztikai szolgáltató tevékenykedik, Tokaj, Sárospatak, Füzér, Telkibánya, Sátoraljaujhely közös Kft.-be tömörül a feladatok ellátására.
"Miskolc az én városom, de most neked adom" szlogennel mutatkozik be Miskolc és Bükk térsége. Az idei fejlesztési tervekben a Diósgyőri vár rekonstrukciója, a Pannon Tenger Múzeum, valamint a színház turisztikai szolgáltatási körének bővítése szerepel.
A felfedzetlen kincsek nyomában Aggtelek-Edelény térségébe látogathatunk. Az Edelényi Kastély projekt, mely a barokk kor hangulatát idézi a mának befejezéséhez közeledik
Kaland és pihenés Bükkaljától Matyóföldig címen Eger és térsége mutatkozott be.
"Élmény minden évszakban"- ez a Gyöngyös-Mátra térsége szlogenje. A Mátrában 600 kilométer hosszú túra útvonal áll a kirándulók rendelkezésére. A Múzeumok Éjszakája, szüreti napok, bor-és néptánc fesztiválok mellett a Mátrai nevű vendégeket is várják.
A palóc varázslatra Nógrád és térsége kínál úticélt. A híres Hollókő látnivalói mellett Szentkúton a vallási turizmus fejlesztését tűzték ki célul.
A tavaszi időszakban az aktívturizmus kerül a kommunikáció középpontjába az „Ébredés” hívószó köré csoportosítva többek között az észak-magyarországi természetjáró, kerékpárologenjes, lovas és egyéb aktívturisztikai ajánlatokat.