Szabadidő magazin - Vissza Afrikába
Szabadidő magazin

Vissza Afrikába

2013. október 19. 19:06 |

Opel Dakar Team naptár-annyira izgalmas, mint egy 900 kilométeres szakasz a Szaharában. Ismét irány Afrika!

Az Opel Dakar Team elkészítette a 2014-es naptárát, amelyen az Opel Mokka mellett rendkívül  csinos lányok láthatók. A csapat mûhelyében készült profi fotósorozat garantáltan legalább akkora érdeklõdést vált majd ki a férfiak körében, mint amilyen szívesen beülnének a 380 lóerõs Mokkába, és legalább annyira izgalmas, mint egy 900 kilométeres szelektív szakasz a Szaharában.

„Szerettük volna a támogatóink által szponzorált mûhelyeket egy olyan naptárral meglepni, ami egyrészt hasznos, másrészt esztétikus” – mondta a 12 Dakar-ralin induló Szalay Balázs.

A naptár megrendelhetõ: www.dakar.hu/shop


Visszatérés Afrikába.
Tíz év a sivatagban, tíz év Opellel, s tíz év után visszatérés a gyökerekhez. 
Szalay Balázs és Bunkoczi László Afrikában kezdte közös pályafutását – körülbelül százezer (!) versenykilométerrel ezelõtt, s most hét közös Dakar (hét célba érkezés…) után a fiúk úgy döntöttek, ismét Afrika felé veszik az irányt. Beneveztek az Africa Eco Race-re, amely a Dakar legendás útvonalán halad, vagyis Marokkón és Mauritánián keresztül érkezik meg végül Szenegálba, a Rózsaszín-tó partjára. 
„Afrikában kezdõdött minden, ott szerettük meg a sivatagi versenyzést – nyilatkozta Szalay Balázs, aki összesen 12 alkalommal állt rajthoz a világ leghosszabb és legnehezebb terepversenyén. – Hat éve autóztunk legutóbb ezen az útvonalon, s bár Dél-Amerikában is jól éreztük magunkat, azt azért mindig megbeszéltük a versenyzõtársakkal, hogy Afrika volt az igazi, hogy mindenki visszavágyik oda. Hát mi eldöntöttük, hogy vissza is térünk.”
Noha logisztika és talán kihívás szempontjából is nehezebb az Africa Eco Race (hiszen itt nem csupán a mezõny, a szervizcsapat is úttalan utakon halad a Szaharában), de Szalayék nem törõdnek a statisztikákkal, amelyek azt mutatják, a Szahara jóval kevesebb versenyzõt „enged át”, mint a dél-amerikai Atacama. 
„Az afrikai országok belátták, szükségük van a terepralira – hiszen jelentõs bevétellel szolgál számukra –, úgyhogy a verseny teljesen biztonságos, a helyi kormányok és hadsereg a garancia erre. A kihívás, a pályák, a kietlen tájak miatt nyilván nehéz versenyre számítunk, az esélyeink azonban jók arra, hogy az élmezõnyben végezzünk. Persze, garancia semmire sincs, de hogy végig fogjuk küzdeni a távot, azt megígérhetem. Többek között ugyanis azért vonz mindenkit a Szahara, mert legyõzhetetlennek tûnik” – mondta Szalay Balázs, akit ezúttal nem kísér versenykamion a szakaszokon, hanem „csupán” a szervizcsapatra hagyatkozik (vagyis magán a szelektíven kizárólag magára számíthat), amelyet Darázsi Zsolt, Õri Péter és Kecskés István alkot majd a 2014-es viadalon. 
„Tíz év telt el azóta, hogy elõször betettem a lábam Afrikába, s az elsõ ilyen jellegû élmény nyilván legalább annyira meghatározó az ember életében, mint az elsõ csók – mesélte Bunkoczi László, az Opel Dakar Team navigátora. – Én is szívesen emlékszem azokra az idõkre, és az utóbbi években idõrõl idõre eljátszottunk a gondolattal, hogy vissza kellene térnünk a gyökerekhez, vissza oda, ahol a kalandok kezdõdtek. Az egyik kedvenc filmem, A tökös, a török, az õr meg a nõ, amelyben az egyik fõszereplõ ellopja Jean-Louis Schlesser autóját és azt üvölti, hogy Ont he road again. Most nekem is ilyen érzésem van. Igaz, mi még nem vagyunk úton, csak készülünk rá, tréningezünk és várunk. Most, hogy biztossá vált az indulásunk, már siettetnénk az idõt, hogy újra ott legyünk.”
Az autóversenyek meghatározó része a technikai háttér. Ami az autót illeti, az Africa Eco Race emberpróbáló távjának az Opel Mokkával vág neki a kettõs, amely a 2013-as Dakaron – majd azt követõen a Selyemút-ralin – már bizonyított, és természetesen új fejlesztéseket is kapott azóta. Ahogyan azt az Opel Dakar Teamtõl megszokhattuk az utóbbi években. 

 

Fotósarok