Szabadidő magazin - A férfiak egészségéért
Szabadidő magazin

A férfiak egészségéért

2009. december 5. 18:11 |

Házhoz vitt ingyenes vizsgálatok

 Mint korábban beszámoltunk róla, a Bayer Hungária Kft. Általános Medicina üzletága országos egészségügyi kampányt indított férfiaknak. Budapesten és több mint tíz nagyvárosban ipari parkok, nagyüzemek dolgozói számára szerveztek vérnyomás-, vércukorszint-, koleszterinszint-mérésből, testtömegindex (BMI) meghatározásból és urológiai konzultációból álló ingyenes szűrést. Az eddigi helyszíneken – Budapesten, Szegeden, Pécsett, Miskolcon, Győrben, Kaposváron, Békéscsabán, Székesfehérváron, Szombathelyen, Szolnokon, Debrecenben, Kecskeméten és Veszprémben – mintegy 1800-an éltek a lehetőséggel. Az első eredmények alapján a középkorú férfiak főképp súly- és vérnyomásproblémákkal küzdenek.

A júniusban indított program kiemelt célja a prevenciós szemléletmód minél szélesebb körű elterjesztése a férfiak orvoshoz fordulási hajlandóságának növelése és a társszakmák együttműködésének ösztönzése.      

A magyar férfiak fokozottan veszélyeztetettebbek nyugat-európai társaiknál, ráadásul előreláthatólag rövidebb ideig élnek, mint a nők: várható élettartamuk 66 év, szemben a nők 77 évével. Az elmúlt 25 évben a munkaképes korú, azaz a 25–64 éves férfiak halandósága Magyarországon nem változott, miközben az EU többi tagországában a halandóság átlagosan 30 százalékkal csökkent. A halálozási okok több mint felének hátterében keringési betegségek állnak, összefüggésben a helytelen életmóddal. A magyar lakosság 60 százaléka küzd súlyproblémákkal, 37 százalék túlsúlyos, 23 százalék elhízott.

A kampányt felmérés kíséri, az anonim eredményeket összesítik, hogy képet alkossanak a programban részt vevő férfiak egészségügyi állapotáról. A már feldolgozott vizsgálati eredményekből kiderül, hogy a magasvérnyomás és az elhízás már a 40 éves korosztályt is fenyegeti. A szűrésben részt vevők több mint 60 százalékának volt magasabb a BMI-értéke a normálisnál: 41 százalékuk túlsúlyos, 18 százalékuk mérsékelten, közel 5 százalékuk pedig súlyosan elhízott. Mindössze 23 százalék vérnyomása volt normális, 23 százaléknál mértek emelkedett értéket.

 Túl a kampány felén megállapítható, hogy a férfiak szívesen élnek az ingyenes lehetőséggel: a résztvevők 67 százaléka férfi volt. Eddig több mint 50 százalékban 40 év alattiak kérték a vizsgálatokat. Ugyanakkor  33 százalékban nők is megragadták az alkalmat a szűrésre. Ebből egyértelműen látszik, hogy a gyengébbik nem egészségtudatosabb. A részvételi hajlandóságot növeli, hogy „házhoz visszük” az ingyenes vizsgálatokat. Szerencsére a munkaadók is együttműködnek. Hosszú távon nekik is érdekük, hogy az esetleges betegségek időben kiderüljenek – értékeli a kampányt Pill Anikó projektmenedzser.

A cég a vizsgálatok mellett más módon is igyekszik rávilágítani a szív- és érrendszeri betegségek, az urológiai megbetegedések és az egészségtelen életmód összefüggéseire: a szűrés minden résztvevője kap egy tájékoztatófüzetet, benne rövid ismertetővel az egyes betegségekről és a kockázatokról. Amennyiben valakinél bármilyen kóros értéket mérnek, javasolják, hogy forduljon szakorvoshoz. A Bayer Hungária Kft. ezzel is szeretné ösztönözni a férfiak orvoshoz fordulási hajlandóságát. Egyben arra is szeretné felhívni a figyelmet, hogy az eredményes megelőzés és kezelés érdekében elengedhetetlen a komplex orvosi megközelítés és a társszakmák együttműködése.

A Bayer Hungária Kft. gyógyszeripari anyavállalata a Bayer Schering Pharma jól ismert, megbízható partnere a klinikusoknak a mindennapi gyógyításban. Ennek is köszönhető, hogy több orvosszakmai szervezet a program mellé állt, így a Magyar Kardiológusok Társasága, a Magyar Hypertonia Társaság, a Magyar Diabetes Társaság, a Magyar Urológusok Társasága, valamint a Magyar Andrológiai Tudományos Társaság.

 

Fotósarok