Szabadidő magazin - Programozótáborok
Szabadidő magazin

Programozótáborok

2014. augusztus 8. 21:11 |

Felkészülés az Európa programozóhétre

Ha már elege van a napozásból, épp kiolvasta a könyvét, és a keresztrejtvényfejtés sem köti már le, miért ne vághatna bele pont idén nyáron egy kis nyelvtanulásba – pontosabban egy programozási nyelv megtanulásába? A 2014. október 11–17. között Európa-szerte megrendezésre kerülő Európai programozóhétre való felkészülés jegyében íme néhány módszer, amellyel Ön, barátai és családja programozni tanulhatnak.
 

Menjen programozótáborba…
…például Budapesten vagy Budaörsön:

  • Budapest, 2014. augusztus 11–15. A tábor „az oktatók oktatása” szemléletű robotprogramozási kurzusra épül. További információk
  • Budaörs, 2014. június 20. – augusztus 29. Heti nyári programozórendezvények 8–15 éves gyermekek számára. További információk

Október 11–17-én lesz a második európai programozó hét.

Tömegrendezvényeken és osztálytermekben több millió gyermek, szülő, tanár, vállalkozó és politikaformáló fog találkozni, hogy elsajátítson valamennyit a programozásból és a hozzá szükséges készségekből.

A rendezvénysorozat központi elképzelése, hogy a programozás láthatóbbá váljék, kevésbé tűnjék misztikus képességnek, az erre motiváltak pedig közösen tanuljanak.

A rendezvény egy alulról jövő kezdeményezés, amely Neelie Kroes uniós biztos fiatal tanácsadói csoportjától származik. Többek között olyan, kódolással és oktatással kapcsolatos mozgalmak támogatását élvezi, mint például a CoderDojo, a RailsGirls, illetve azok a legnagyobb technológiai és IT-cégek, amelyek gyermekek millióival kívánják megismertetni a kódolást azáltal, hogy kurzusokat szerveznek számukra, megismertetik velük a kódolás alapjait, tanulási modulokat fejlesztenek ki, valamint segítséget nyújtanak az oktatók képzéséhez.

Hogyan vehetünk részt az európai programozó héten?

Gyerekek/tizenévesek/felnőttek részt vehetnek kódolással foglalkozó rendezvényeken.

Programozók szervezhetnek workshopokat a helyi iskolában, bütykölőműhelyben (hacktérben, hackerspace-ben) vagy közösségi központban.

Programozó tanárok tarthatnak kódolásórákat, megoszthatják óraterveiket, szervezhetnek összejöveteleket kollégáiknak.

Nem programozó tanárok szervezhetnek képzéseket vagy meghívhatnak kódolásban jártas szülőket vagy diákokat, hogy egymást kódolni tanítsák.

Szülők bátoríthatják gyermekeiket, hogy vegyenek részt valamelyik kódolásfoglalkozáson.

Vállalkozások és civil szervezetek vendégül láthatnak kódolási alkalmakat, kölcsönadhatják munkatársaikat segítőnek, szervezhetnek vidám és kihívó feladatokat diákoknak vagy támogathatnak rendezvényeket.

Mindenki, aki részt vesz egy programozási rendezvényen, mesélhet nekünk élményeiről és inspirálhat másokat!

Miért fontos a programozás?

Az ember és a számítógép között minden egyes interakció valamilyen program (kód) alapján történik, legyen bár szó egy webes alkalmazásról, vezetés közben a GPS navigátor utasításainak követéséről vagy a társas kapcsolatok forradalmasításáról. A programozás mindenütt jelen van, és napjaink rendkívül összekapcsolt világának megértéséhez alapvető.

Alapvető programozási ismeretekre számos munkakörben már a közeljövőben is nagy szükség lesz. Manapság a munkahelyek több mint 90%-án szükség van valamilyen számítógépes ismeretre. Ráadásul a számítógépes szakemberek az európai gazdaság összes ágazatában a modern munkaerő egyik legfontosabb pillérét jelentik: évente 3%-kal nő irántuk az igény, amivel a szakirányú diplomások számának növekedése nem tud lépést tartani. Ennek következtében számos IT-álláshelyet a magas európai munkanélküliség ellenére sem lehet betölteni.

Ha a kérdést nem kezeljük megfelelően európai és nemzeti szinten, akkor 2020-ra akár 900 000 számítástechnikai szakember is hiányozhat a munkaerőpiacról.

Az informatikai pályák vonzóbbá tétele az egyik célkitűzése az európai „nagykoalíció digitális munkahelyekért” kezdeményezésnek. Ez egy számos érdekeltet egybefogó partnerség, amelynek célja a vállalkozások, az oktatással foglalkozók, az állami és magánszereplők közötti együttműködés elősegítése annak érdekében, hogy – többek között az oktatás modernizálásával – javuljon az a helyzet, hogy a digitális készségek nem illeszkednek az európai munkaerő-piaci elvárásokhoz.

Fotósarok