Szabadidő magazin - Budapest népszerűsítése
Szabadidő magazin

Budapest népszerűsítése

2015. augusztus 26. 20:58 |

Stratégiai megállapodást írtak alá a Magyar Turizmus Zrt., és a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ vezetői.

Hiánypótló stratégiai megállapodást írtak alá a Budapest turisztikai marketingjéért megosztva felelős meghatározó szervezetek, a Magyar Turizmus Zrt., valamint a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ vezetői. A megállapodás értelmében a jövőben minden olyan tevékenységet együtt, illetve összehangoltan végeznek, amely Budapest mint turisztikai célpont népszerűsítésére irányul, akár belföldön, akár külföldön.

Az elsődleges cél, a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek továbbjavítása, amihez szorosabb összefogásra van szükség a két meghatározó marketingszervezet között. A megállapodás aláírásának alkalmából rendezett sajtónyilvános eseményen dr. Faragó Péter a Magyar Turizmus Zrt. vezérigazgatója kiemelte: az új fogyasztói rétegek megszólításához új módszerek, új kommunikációs csatornák és új tartalmak szükségesek.

Szalay-Bobrovniczky Alexandra Főpolgármester-helyettes kiemelte, hogy Budapest a magyar turizmus arca, ami nagyon sok munkát is a turisztikai szervezetektől és szolgáltatóktól. Akkor tud a város hatékony lenni a nemzetközi versenyben, ha a turisztikai szereplők együttműködnek, és a közös célokért egymást segítve dolgoznak.

A Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ vezetője Bán Teodóra elmondta: közös cél  a Magyar Turizmus Zrt.-veli a Budapestre irányuló vendégforgalom eredményeinek további javítása, a turistaköltések generálása és fenntartható fejlesztése. Ehhez pedig szükséges a még szorosabb összefogás, melyet a Budapesti Fesztivál- és Turisztikai Központ – a Főváros hivatalos képviseletében, Budapest turisztikai hivatalaként – saját eszközeivel támogat, és lát el.

A megállapodás keretében a felek egyeztetik egymással a középtávú és éves stratégiai terveiket és együttműködnek a Budapest Turizmus Stratégia aktualizálásában. A szakmai és pénzügyi hatékonyság érdekében közös megjelenésre törekszenek a szakmai kiállításokon, vásárokon, rendezvényeken és sajtótájékoztatókon. Együttműködnek a speciális turisztikai termékekre és meghatározott célcsoportokra fókuszált rendezvények, workshopok és konferenciák szervezésében, közös megvalósításában. Különös hangsúlyt fektetnek a hivatásturizmus (MICE) területén folytatott szakmai tevékenységük összehangolására tekintettel a konferenciaturizmus kiemelt szerepére. Közös sajtóutakat és szakmai tanulmányutakat szerveznek Magyarországra-Budapestre. Együttműködnek a bel- és külföldi kampányok megszervezésében és lebonyolításában. Tájékoztatják egymást a tervezett belföldi és külföldi megjelenésekről. Egyeztetik a Budapestről szóló tartalmakat a hazai és nemzetközi megjelenések, valamint promóciók vonatkozásában. Harmonizálják online megjelenéseinket, valamint összehangolják kutatási tevékenységüket

Fotósarok