Szabadidő magazin - Kulturális kaland
Szabadidő magazin

Kulturális kaland

2010. február 14. 17:16 |

Budapest, ahol mindig történik valami.

 A BTH Budapesti Turisztikai Nonprofit Kft. vezetése  megvonta a tavalyi év turisztikai mrélegét és megjelölte 2010 idegenforgalmi prioritásait.

A vezértéma: fővárosunk pezsgős,  bulis, különleges kulturális élményekkel, egyedi és romantikus helyekkel, szórakozási lehetőségekkel rendelkező nagyváros. A kult-túra jelentheti azt a vonzerőt, mellyel 2010-ben ismét erőre kaphat a budapesti turizmus.

Fontos elemeit képviselik a kiemelt beruházások, melyek a szabadidő eltöltés új, vagy megujult terei, valamint a fókuszált marketingtevékenység.

 

Idén folytatódik és befejeződik több kiemelt városarculati-turisztikai jelentőségű beruházás is. A nyár végére elkészül a ciklus egyik legjelentősebb fővárosi fejlesztése, a ferencvárosi Közraktárak megújítása. A Porto Investment Kft. több mint 8 milliárd forint értékű befektetésének köszönhetően valósul meg az ipari épületegyüttes mintegy 7,6 milliárd forintos fejlesztése, de a beruházó a környező területeken is több mint 300 millió forintos infrastruktúra- és közlekedésfejlesztést vállalt. Az új és a régi épületek együttes alapterülete megközelíti a 32 ezer négyzetmétert.

A rendezvénytermet, galériákat és üzleteket, valamint a partszakasz teljes hosszában elnyújtózó teraszt is magába foglaló épületegyüttes megújításának koncepciója kettős: egyrészt a város szövetébe illeszkedő XXI. századi kulturális-szórakoztató központ gazdag kínálattal várja majd a kikapcsolódásra vágyó fővárosiakat, másrészt a világszínvonalú, különleges karakterű épület a város egyik új jelképévé válva hangsúlyozhatja Budapest meghatározó közép-európai szerepét. A befektető számításai alapján évente mintegy 1,5 millió látogatóra számítanak a megújuló Közraktárakban.

 

A Városligeti Műjégpálya rekonstrukciójának összköltsége 4,7 milliárd forint, ebből 3,2 milliárd az uniós támogatás.  A rekonstrukcióhoz szükséges hat közbeszerzésből öt sikeresen lezárult. A Közreműködő Szervezet jóváhagyását követően néhány héten belül sor kerülhet a kivitelezői szerződések megkötésére. A tervek szerint a megújult Műjégpálya 2010 végétől korszerű létesítményként, bővülő sport, kulturális és turisztikai kínálattal várja majd látogatóit.

 

 2011 tavaszára a Budapest Szíve Program keretében megújulnak a belváros legfontosabb közterületei. Az összesen 5,5 milliárd forintos Főutca-projekt révén – amely már idén megújult sétálóutca-szakaszokat eredményez – jelentősen csökken az autóforgalom, a gyalogosok és a kerékpárosok elsőbbséget kapnak. A Hídfőterek és új pesti korzó kiépítése I. ütemében a Március 15. tér és a Petőfi tér környéke lesz sokkal szebb és zöldebb, gyalogos és kerékpáros átvezetések készülnek, megnyílik a Piarista köz. Elsőként az Astoria és a Deák tér között újul meg a Károly körút, 8 méteres, fasoros zöldsáv jön létre a villamossínek között, a forgalomcsillapítást több gyalogos és kerékpáros közlekedési lehetőség is szolgálja. Mindkét beruházás kiegészül közösségépítő, graffiti-mentesítő, az ott élők bevonását segítő elemekkel. Az 1,8 milliárd forintos Hídfőterek projekt, valamint a 3,1 milliárd forintba kerülő Kaputérség fejlesztés kivitelezése – a közbeszerzési eljárás lezárulta után – a tervek szerint idén májusban a közművek felújításával kezdődik és jövő tavaszig tart.

 

 

 

 

 A BTH Kft. 2010-es marketingtevékenységének fókuszpontjai

 

 

2008 év végén, éppen a világgazdasági válság elindulásával egy időben a BTH Kft. egy teljesen új Budapest megközelítés kidolgozását kezdte meg, melyet a múlt év elejére Budapest Cultural Adventure néven egy vadonatúj koncepcióvá formált. A 2009-es év turisztikai promóciója már ezen elvek alapján valósult meg, 2010-ben pedig szintén az új, úgynevezett élményalapú marketing mentén folytatódik tovább.

A koncepció lényege, hogy Budapestet újracsomagolva, pezsgő, fiatalos, szórakoztató nagyvárosként mutatja be, tele különleges kulturális élményekkel, egyedi és romantikus helyekkel, szórakozási lehetőségekkel. Ebben a megközelítésben a budapesti turisztikai promóció ún. élménytémákra fókuszál:

  Art & design

  Party & fun

  Relax & enjoy

  Love & romance

  Festivals & events

 

Ezen élménytémák mentén a klasszikus és modern értékek, trendi helyszínek új köntösben kerülnek kommunikálásra, közvetlenebb, autentikus stílusban megszólítva a potenciális turistákat. Ennek egyik központi eszköze a 2009-ben útjára indított budapestadventure.com weboldal, melyen a koncepció mind design-ban, mind pedig tartalmi vonatkozásban maximálisan visszatükröződik. Ez a koncepció és weboldal szolgált egyébként alapjául a szakmai összefogáson alapuló Budapest Summer Adventure kampánynak is, melyhez a BTH Kft. a szakmai tartalmi háttér kidolgozásán túl 50 millió forinttal is hozzájárult.

 

A koncepcióval párhuzamosan a BTH Kft. rendkívül fontosnak tartotta, hogy az újfajta kommunikációval új célcsoportokat szólítson meg, ezért a hagyományos küldő területek, és szegmensek mellett igyekezett feltérképezni azon piacokat is, amelyek a jövőben jelentős és tényleges potenciált jelenthetnek Budapest turizmusa számára. Így a marketingakciók célterületei elsősorban Nagy-Britannia, Skandinávia, a határon túli magyarok, valamint az olyan távoli, erős/erősödő gazdasággal rendelkező országok, mint Kína, India, Brazília.

 

 

A BTH Kft., mint a főváros turisztikai promóciós szervezete kiterjedt eszközrendszerét továbbra is a leghatékonyabb módon használja fel a budapesti turistaforgalom növelése és a főváros, mint turisztikai desztináció nemzetközi népszerűsítésének érdekében.

Tevékenységében a jövőben is meghatározó szerepet játszik az e-marketing, azaz az internetes kommunikáció, melynek világméretű térhódítása ma már megkérdőjelezhetetlen. A kutatások egyértelműen alátámasztják azt a tényt, hogy az úti cél kiválasztásában, az utazások megtervezésében, és a szolgáltatások megvásárlásában az internetnek döntő szerepe van. Ezért is fontos egy adott desztináció folyamatosan és intenzív jelenléte a világhálón saját weboldalakkal, közösségi oldalakon történő megjelenésekkel és fizetett hirdetésekkel egyaránt. A BTH Kft. célja, hogy ezen meglévő elektronikus eszközeit a jövőben tovább fejlessze, és még intenzívebb jelenlétet tudjon elérni a potenciális utazók és kiválasztott célcsoportok által látogatott felületeken, így saját internetes oldalain (www.budapestinfo.hu; www.culturaladventure.com; www.budapest-card.com,

www.culturalbudapest.com), valamint a közösségi portálokon (Facebook, Twitter, stb.) keresztül.

Emellett olyan új elsősorban mobiltelefonokkal kapcsolatos eszközök bevezetése is szerepel a tervekben, amelyek modern szolgáltatásokként tovább segíthetik a Budapestre készülő vagy a már Budapesten tartózkodó turistákat.

 

2010-ben továbbra is kiemelt szerephez jutnak a szakmai együttműködések, így az immáron közel két éve életre hívott Kulturális Munkacsoport koordinálása, a budapesti kulturális kínálatra épülő közös akciók és piaci jelenlét fokozása. Szintén széleskörű együttműködésnek köszönhető, hogy a BTH által már 12 éve szervezett Budapesti Karácsonyi Vásár immáron egy három hónapos, a téli szezonban is folyamatos és gazdag programkínálatot felvonultató Téli Fesztivállá nőtte ki magát. A Nyári Fesztivál koordinálásában, valamint hazai és külföldi promóciójában szintén jelentős szerepet vállal a BTH, így 2010 júniusa és augusztusa között ismét hét különleges helyszínen több mint 100 különleges nyári program várja majd a Budapestre érkező vidéki és külföldi vendégeket egyaránt.

 

A BTH által üzemeltetett Tourinform irodákban is jelentős újdonságok várhatók 2010-ben. Az ország első és leglátogatottabb információs irodája a Sütő utcában teljesen megújul, a szezonra már egy modern, a mai igényeket teljes mértékben kielégítő, ajándékbolttal kiegészült információs bázis várja az évente körül-belül 350.000 betérő turistát.

 

A budapesti turisztikai promócióban továbbra is kiemelt szerep jut a nyomtatott kiadványoknak is, melyek immáron 19 nyelven érhetők el külföldön és belföldön egyaránt. A BTH Kft. 1 millió példányban megjelenő Budapest Guide-ja jelenleg az egyetlen, minden igényt kielégítő, a főváros turisztikai információit, látnivalóit bemutató kiadvány, a Budapest City Map pedig praktikus információival, áttekinthető térképeivel szintén a turisták kedvelt információs bázisa.

 

A tájékoztatásban és a főváros népszerűsítésében rendkívül hatékony eszközök a hírlevelek, melyeket a BTH havi rendszerességgel küld elektronikus formában külön a szakma és külön a regisztrált nagyközönségi érdeklődők számára.

 

2010-ben is jelentős szerepet tulajdonít a BTH a külföldi újságírók számára szervezett tanulmányutaknak, melyek során létrejött média megjelenések 2009-ben is közel 2 milliárd Forint hírértéket generáltak a főváros számára.

 

A Budapest Kártya idén is jelentős megújításon ment keresztül, több új szolgáltatással is gazdagodott. Az ingyenes tömegközlekedésen, és utasbiztosításon felül 2010-től a kártyát megvásárló turisták 2 ingyenes városnéző túrán is részt vehetnek. Emellett pedig szerte a városban további 100 elfogadóhelyen érvényesíthetik a Budapest Kártya kedvezményt. A kártya ára nem változott, a 72 órás változatot 7500 Ft-ért, a 48 órás változatot 6300 Ft-ért vásárolhatják meg a látogatók külföldön 9 országban, itthon több mint 300 helyen, vagy online értékesítésen keresztül az interneten.  2009-től a Budapest Kártya népszerűsítését és értékesítését valamint a turisták előzetes tájékoztatását önálló mikro-site is segíti.

 

Foto: Hotel Marmara

Fotósarok