Szabadidő magazin - Jonas Kaufmann
Szabadidő magazin

Jonas Kaufmann

2016. szeptember 21. 19:58 |

Napjaink legfontosabb, legsokoldalúbb tenorja.

Thomas Voigt:
Jonas Kaufmann – A tenor

 

  Nem túlzunk sokat, ha azt mondjuk, hogy Jonas Kaufmann hamarosan egyedül fogja betölteni azt az űrt, amelyet a „három tenor” maga mögött hagyott. Abban semmi különös nincs, hogy német énekesként meghódította Bayreuthot, a Wagner-szentélyt, az sem egyedülálló, hogy az univerzális operaháznak számító New York-i Metropolitan egyik legnagyobb sztárjává vált az utóbbi időben. Az azonban több mint figyelemreméltó, hogy a milánói Scala közönsége éppúgy rajong érte, amikor Verdi-, vagy Puccini-szerepeket ölt magára, mint a francia publikum, amikor Bizet, Massenet, vagy éppen Gounod operák főszerepeiben tűnik fel. A kötet életrajzi leírásait Kaufmann-nal folytatott beszélgetések, valamint kollégák és szakértők vendégszövegei gazdagítják. Jonas Kaufmann őszintén mesél pályája alakulásáról, a kezdeti nehézségekről és kudarcokról, a siker kellemes és kellemetlen velejáróiról, énektechnikai kérdésekről, rendezőkhöz és pályatársakhoz fűződő viszonyáról, s persze mindenekelőtt kedves zeneszerzőiről és operaszerepeiről.

„Mindig élvezem, ha Jonas Kaufmannt énekelni hallhatom vagy beszélgethetek vele, mert nemcsak csodálatos énekes, hanem rendkívül intelligens művész is, aki hosszasan és elmélyülten foglalkozik szerepei értelmezésével, és az énektechnika kérdéseivel – igazán szívem szerint való énekes. Nem fél a kihívástól, hogy a német, az olasz és a francia repertoárt egyaránt énekelje, és keményen dolgozik azért, hogy az általa megformálandó figurát hihető, önálló személyiséggé változtassa. Jonas Kaufmann a fiam korosztályába tartozik, és számomra az ideális énekest testesíti meg: a világon mindenütt ilyenné kellene válniuk a művészeknek. És úgy tűnik, az álláspontja megegyezik az enyémmel: számára is a »láng« továbbadása a cél. Számos fiatalt inspirálhat a muzikalitása, az énektechnikája, és a kifejezőképessége – és akkor filmsztárokat megszégyenítő külsejéről nem is beszéltem. Ezért tölt el örömmel, hogy tudását és tapasztalatait továbbadja az énekesek új nemzedékének.”
Plácido Domingo

Jonas Kaufmann a New York Times szerint „napjaink legfontosabb, legsokoldalúbb tenorja”. Münchenben született, itt végezte tanulmányait, professzionális karrierje a saarbrückeni Városi Színházban indult. Mesterkurzusokon tanult Hans Hotternél, Josef Metternichnél és James Kingnél, saját hangjára és technikájára azonban az amerikai bariton, Michael Rhodes magánóráin találta rá. Fokozatosan hódította meg a világ legjelentősebb operaszínpadait Bayreuthtól a Scalán, és a Metropolitan Operán át a Covent Gardenig, illetve a párizsi Opéráig. Négy nyelven énekel idiomatikusan, háromszáz év opera- és dalirodalmát tartja repertoáron.

Thomas Voigt író, újságíró, filmes, énekes-coach. 1992 és 1996 között az Opernwelt című szaklap szerkesztőjeként működött, 1998 és 2003 között a Fono Forum főszerkesztője volt. Több zenei életútinterjú és dokumentumfilm fűződik a nevéhez, 2010 óta Jonas Kaufmann PR-menedzsere.

 


Fordította: Mörk Leonóra
Megjelenés: szeptember 23.
Terjedelem: 272 oldal
Méret: 144 x 225 mm
Kötés: Keménytáblás
Ár: 3990 Ft
ISBN: 978 615 80 5330 3

Fotósarok