Szabadidő magazin - Frankfurt díszvendége Budapest
Szabadidő magazin

Frankfurt díszvendége Budapest

2010. március 13. 18:20 |

A testvérvárosi szerződés 20. évfordulója

 

Látványos bemutatkozással készült a BTH a Frankfurtban megrendezésre került Budapest-promócióra, melynek apropója, hogy Frankfurt és Budapest idén ünnepli a testvérvárosi szerződés aláírásának 20. évfordulóját. 

Az évforduló alkalmából több eseményre is sor kerül majd 2010-ben.

A két város testvérvárosi kapcsolatának 20. évfordulója alkalmából rendezett hétvégi frankfurti turisztikai bemutatkozáson rendkívüli érdeklődés kísérte Budapestet. A Pálmakertben a mintegy 30.000 látogatót vonzó virágkiállításon a BTH Budapesti Turisztikai Szolgáltató Nonprofit Kft. Lyonnal és Tel-Avivval közös sátorban képviselte Budapestet. A német érdeklődők elsősorban a kulturális programok, a múzeumok és a TOP látnivalók iránt érdeklődtek, valamint többen kerestek információt a Budapest Kártya által nyújtott kedvezményekről és az alternatív városnézési lehetőségekről is, hiszen nagy részük már az idei városlátogatásokat tervezi. 

A testvérvárosi esemény mindemellett kiváló alkalmat teremtett a német városok és Budapest turisztikai kapcsolatainak továbberősítésére is. Fekete László a BTH Kft. ügyvezetője elmondta, hogy a Német Turisztikai Hivatal (DZT) vezetőivel folytatott személyes tárgyalás alkalmával több közös projektet is előkészítettek, melyek elsősorban közös marketingakciókat jelentenek az olyan távoli piacokon mint India, Kína, Brazília vagy a Közel-Kelet, illetve a tervek szerint a jövőben több, a mostanihoz hasonló kölcsönös turisztikai bemutatkozásra kerül majd sor német városokban és Budapesten is.

Mint arra Fekete László már korábban is rámutatott, az európai városok távoli, harmadik piacokon nem feltétlenül jelentenek konkurenciát egymásnak, sőt egy Ázsiából, vagy Dél-Amerikából érkező turista rendszerint több várost látogat meg európai útja során, így pl. a nyugati-európai metropolis, Berlin és Közép-Kelet Európa fővárosa, Budapest jól kiegészítheti egymást, többféle szempontból is komplex kínálatot tud biztosítani és jelentős marketing előnyöket mutathat fel a közös fellépéssel, akciókkal. További jelentős előnyök érhetők el a kidolgozott promóciós eseményekre történő kölcsönös rácsatlakozással, nemcsak a hatékonyabb városmarketing oldaláról, hanem költséghatékonysági szempontokból is.

A közös akciók kidolgozása előreláthatólag május elején egy budapesti találkozó alkalmával folytatódik. 

 

 

yereményjátékkal.

Fotósarok