Szabadidő magazin - Indult a XVI. Coop Rally
Szabadidő magazin

Indult a XVI. Coop Rally

2022. szeptember 7. 19:36 |

Két nap, 8 állomás, 300 résztvevő.

 

Az idén is csaknem száz hazai cég részvételével, szeptember 7-8-án zajló kétnapos szakmai program arra igyekszik felhívni a szakma és a vásárlók figyelmét, hogy a minőségi magyar termékek nem csak a biztonságos ellátásnak, de a magyar gazdaság erősödésének is garanciája.

 

 

 

„A magyar termékben magyar alapanyag, magyar munkaerő és magyar szakértelem jelenik meg, ebből lesz vásárlóerő, ebből lesz később vásárló, mindez pedig különösen fontos egy ilyen időszakban, amikor az ellátás biztonsága is fontos kérdéssé vált. Nem rajtunk fog múlni Magyarország élelmiszer-ellátása” – fogalmazott a 16. Coop Rally országos beharangozó sajtótájékoztatóján a CO-OP Hungary Zrt. igazgatóságának elnöke. Az Agrárminisztériumban megrendezett eseményen Pekó László kiemelte: amikor az idei rendezvény szervezése elkezdődött, még nem számíthattak arra, milyen helyzet alakul ki 2022 őszére. Azt követően, hogy a Covid óriási terhet rótt a kereskedelemre, megjelent a háború, az energiaválság és az aszály, ezek pedig mind komoly kihívás elé állították az ágazatot. A Coop működésének mindenesetre stabil alapot ad az, hogy a társaság tavaly is növelni tudta árbevételét, amely 2021-ben 674 milliárd forintot ért el – mondta el az elnök.

Az ország 1450 településén 2300 üzletet működtető és további 2000 kisboltot ellátó, 20 ezer embernek és 400 magyar kkv-nak megélhetést nyújtó, naponta másfél millió vásárlót friss élelmiszerrel kiszolgáló Coop elkötelezett abban, hogy a nehézségek ellenére folytassa a megkezdett fejlesztéseket – mondta Pekó László. Ezek egyik iránya a kisboltok fejlesztése, amelyet a Magyar Falu Program keretében az állam is támogat. Eddig 461, kétezer fősnél kisebb településen, összesen 9,1 milliárd forint értékű támogatással valósultak meg fejlesztések, ezek részeként 88 helyen kispostai szolgáltatás is elérhetővé válik a Coop boltjaiban – tette hozzá az elnök. Kiemelte: a fejlesztéseknél a pályázatok elnyerése óta megnövekedett költségeket is állja a társaság, így a drágulás nem állhatja útját a tervek megvalósításának. Hozzátette azt is: reméli, a megnövekedő üzemeltetési költségek ellenére működőképesek maradnak hosszabb távon is ezek a boltok.

A fejlesztés másik irányaként a Coop Csoport vezetése döntött egy magasabb színvonalú boltkategória létrehozásáról is. Mint Pekó beszámolt: Coop Szuper Plusz üzletekből jelenleg 42 működik országszerte, ezek kialakításánál a szélesebb választék mellett a gyors, kényelmes bevásárlást lehetővé tevő innovációk és a környezettudatos technológia is fontos szerepet kapott.

Pekó László szót ejtett a Coop Csoport társadalmi felelősségvállalási programjairól is. Ennek négy fő pillére a Coop Segély Alapítvány, amely elsősorban az állami gondozásban nevelkedő különleges ellátást igénylő gyerekeket támogatja, a Bartolák Mihály Alapítvány, amely volt Coop-dolgozók rászoruló gyerekeinek, unokáinak oktatását támogatja, a Magyar Olimpiai Bizottság támogatása, amely 2021 óta stratégiai szintre lépett, illetve a Coop Rally, amely indulása óta 127 magyar hazai vállalkozásnál járt. A szakmai program idén csaknem száz cég részvételével az ország keleti részén látogat meg hat élelmiszeripari termelőt, illetve két Coop vevőközpontot, szeptember 7-8. között.

Az eseményt kezdete óta támogatja a kormány, a fővédnöke ebben az évben is Nagy István agrárminiszter. Az Agrárminisztérium nevében Nobilis Márton, élelmiszeriparért és kereskedelempolitikáért felelős államtitkár a sajtótájékoztatón arról beszélt: „ilyen rendkívüli időkben is vannak olyan értékek, amelyekre támaszkodhatunk, ezek közül a bizalom az, amellyel a nehéz időkben is hegyeket lehet megmozgatni, és a legnagyobb problémák is megoldhatók úgy, hogy az senkitől nem kíván meg emberfölötti teljesítményt”. Az államtitkár szerint a Coop ennek a bölcsességnek a letéteményese, ezért is támogatja évről évre a tárca a Rallyt.

Szól arról is, az állam hogyan segíti az élelmiszergazdaság szereplőit abban, hogy minőségi magyar termékeikkel sikeresek tudjanak lenni a hazai és a nemzetközi piacon is. Kiemelte a fogyasztói tudatosságot erősítő kampányokat és a Kiváló Minőségű Élelmiszer védjegy kezdeményezést. A hazai márkák népszerűsítésén túl a fejlesztések támogatására is jelentős összegeket szán a kormány: az EU Vidékfejlesztési Operatív Programjából a 2020-ig tartó időszakhoz képest is jelentős, 750 milliárd forintos összeg áll rendelkezésre a 2021-2027-es pályázati időszakban a gyártók versenyképességének növelésére.

A Coop Rally állandó résztvevői között évről évre ott vannak azok a magyar olimpikonok is, akiknek a felkészülését a Magyar Olimpiai Bizottsággal (MOB) kötött stratégiai partnerségi megállapodáson keresztül támogatja a Coop Csoport.

A MOB nevében Fábián László főtitkár az eseményen úgy fogalmazott, a magyar sport is megérdemli a Coop Rally jelmondatban szereplő minősítést: „A minőségi magyar termékekért”, hiszen az olimpiai mozgalom is több mint egy évszázada szállítja a sikereket, amelyekre joggal vagyunk büszkék. Fábián László kiemelte: a MOB és a Coop több mint negyedszázada halad kéz a kézben, ennek jegyében az idei Rallyn is részt vesznek élsportolók, köztük Szabó Gabriella háromszoros olimpiai bajnok kajakozó, Berki Krisztán, olimpiai bajnok tornász és Marcz Tamás, olimpiai bajnok vízilabdázó. Az előttünk álló gazdasági kihívásokról is beszélt a MOB főtitkára. „Érezzük a nehézségeket, ahogy egy olimpiai felkészülés is mindig nehézségekkel jár. De a magyar mindig megmutatta, hogy kitartó, és felül tud kerekedni a problémákon” - fogalmazott Fábián László.

 

Útvonal:

 

Első nap – 2022. szeptember 07.

 

-          Lipóti Tóth és Társai Zrt. – Hatvan – Rajt

-          CO-OP STAR 581.sz. Coop szuper – Recsk

-          Unió Coop 517. SZ. MAXI ABC – Dédestapolcsány

-          Juhász Testvérek Pincészete – Egerszalók

 

Második nap – 2022. szeptember 08.

 

-          NAGYHEGYES HÚS Kft. - Hajdúszoboszló

-          Master Good Kft. - Kisvárda

-          Ave Ásványvíz Kft. - Debrecen

-          Alföldi Tej Kft. – Debrecen - Cél

Háttér

A 100%-ban magyar tulajdonú, tízszeres MagyarBrands díjas Coop Gazdasági Csoport jelenleg 400 kis- és középvállalkozást számlál. Tavalyi árbevétele 674 milliárd forint volt, húszezer főt meghaladó alkalmazottjával az ország egyik legnagyobb kistelepülési foglalkoztatója. Az üzletláncnak 1480 településen 2240 franchise boltja van, valamint további 2000 üzletet lát el áruval és naponta 1,5 millió vevő fordul meg üzleteiben. Felelősen működő vállalatként az üzletfejlesztéseket környezet- és energiatudatos beruházás jellemzi, amely a világítást és a hűtők optimalizálását, a hűtési-fűtési rendszerek modernizációját egyaránt érinti, valamint az idei év végére mintegy 406 egységen működik majd napelemes technológia. Emellett szupermarket kategóriájú üzletben már alapszolgáltatás, de összesen 540 egységben érhető el a kereskedelmi szereplők közül elsőként, 2017-ben elindított használt étolaj visszagyűjtés, az úgynevezett olajpont. A környezetet és az élővizeket megóvva év ezidáig csaknem 600 000 liter használt étolaj visszagyűjtést realizált az üzletlánc. A Coop ösztönzi is vásárlóit a környezettudatos magatartásra, hiszen minden leadott liter használt étolaj után egy 100 Ft-os kupont ad számukra, melyet tetszőlegesen vásárolhatnak le bármilyen termékre.

Társadalmi felelősségvállalás

Felelős vállalat gyökereiből adódón múltja-jelene-jövője Magyarországon van. Működése során visszaad a társadalomnak. A kereskedelmi lánc 4 pilléren alapuló országos társadalmi felelősségvállalási programjában egyedülállóként emelkedik ki 2006 óta a hazai élelmiszertermelést középpontba állító „Coop Rally, a minőségi magyar termékekért” szakmai program, melynek eredménye, hogy az elmúlt évek során, a szakmai kereten túlnőve sikeresen szólította meg a fogyasztók széles rétegét is, hozzájárult a magyar termékek forgalmának növekedéséhez. Eredményeit 2018-2022 között minden évben Érték és Minőség Nagydíj védjeggyel is elismerték. A Coop 1996 óta támogatja a Magyar Olimpiai Bizottságot, 2021-től stratégiai partnerként, amelynek keretében segíti a Magyar Olimpiai Csapat felkészülését, és népszerűsíti az olimpiai eszmét. A Coop Segély Alapítvány 2010 óta több mint 150 millió forint értékű, csaknem 400 tonna élelmiszer adománnyal segítette az önhibájukon kívül bajba jutott embereket és az állami gondozásban nevelkedő különleges ellátást igénylő gyermekeket.

A 12 éve működő Bartolák Mihály Alapítvány tehetséges fiatalok tanulmányainak segítésére jött létre. Az eltelt idő alatt több mint 300, a cégcsoport körében dolgozó szülő, vagy nyugdíjas nagyszülő tehetséges, rászoruló gyermekének, unokájának alap-közép és felsőfokú tanulmányait segítette.

Az üzletlánc regionális és lokális szinten is szerepet vállal az emberek mindennapjaiban, támogatja az önkormányzati-, kulturális- és sport szervezeteket, rendezvényeket. Emellett a hálózat vezetői aktív szerepet vállalnak a helyi közéletben és részt vesznek a gazdasági környezet alakításában és a vállalkozások érdekképviseletében.

A Coca-Cola HBC Magyarország Kft. csapata nyerte a 16. alkalommal megrendezett Coop Rally-t, amelynek záró díjátadójára Hajdúszoboszlón került sor. A minőségi, magyar élelmiszer-előállítást és termékeket népszerűsítő szakmai program keretében idén a mezőny Magyarország keleti felén látogatott meg hat meghatározó élelmiszeripari gyártó- és forgalmazó céget, valamint két COOP tagvállalatot. A szakmai program rávilágított: kihívásokkal teli időszak vár a hazai gazdasági szereplőkre, így a kiskereskedelemben és a gyártó szektorban működő vállalatok számára is, ezért különösképpen felértékelődik az együttműködés és összefogás szerepe.

Fotósarok