Szabadidő magazin - Fogyasztóvédelmi sulitotó
Szabadidő magazin

Fogyasztóvédelmi sulitotó

2010. november 7. 16:54 |

Internetes totó. Kampány tízenéveseknek

ORSZÁGOS FOGYASZTÓVÉDELMI SULITOTÓ

A kampány célja, tartalma: feltétlenül fontosnak a fiatalok fogyasztói ismereteinek bővítése, fejlesztése, oktatása a fogyasztóvédelem legfontosabb területeivel kapcsolatban,  szükséges, hogy tudatos fogyasztóként lépjenek fel, ismerve jogaikat, illetve jogaik érvényesítésének módjait.

A kampány során az egyes iskolák csapatai – iskolánként akár több is, 3-3 fős csapatban – előzetes regisztráció révén egy 13+1 kérdésből álló elektronikus totó kitöltésével vehetnek részt a versenyben. A kérdésekre adott helyes válaszokat és az aktuális pontállást megkapják a csapatok a totó kitöltését követően, valamint az adott témakörben fogyasztóvédelmi tájékoztató segíti tudatos fogyasztóvá történő fejlődésüket. A hat-hat témakörben megfejtett totó alapján kialakult sorrend szerint kerül megrendezésre a döntő, ahol játékos formában, értékes nyereményekért versenyezhetnek a gyerekek.

 

Időtartam: 2010. november 8.-2011. május 15.

 

A kampány résztvevői: Magyarország általános és középiskoláinak 12-14 éves (általános iskola 7-8. évfolyam) és 14-16 éves (középiskola, 9-10. évfolyam) korosztálya.

 

A kampány megvalósítása:

 

Internetes totó két célcsoportnak (12-14 és 14-16) külön totó, 1,x,2-es válaszlehetőségek, 13+1 kérdés minden témában, kitöltése a partnerszervezet honlapján (www.feosz.hu) keresztül, regisztrációt követően. A csapatok fogyasztóvédelmi tájékoztatót kapnak az adott témával (6-6) kapcsolatban érthető módon, képekkel, magyarázatokkal.

 

A fogyasztóvédelmi témák, 12-14 éveseknek: vásárlás, élelmiszerek, internet, zsebpénz használat, egészség és reklám. 14-16 éveseknek: jótállás és szavatosság, internet, utazás, márkák, reklám és pénzügyek.

 

Minden hónap 15-ig a kampányszervezők megjelenítik az elektronikus totót a partnerszervezet honlapján, melynek megoldására két hetük van a csapatoknak. Ezt követően, a kiértékelés után megkapják két héten belül a megoldásokat, az eredményeket, valamint az előző totóra vonatkozó fogyasztóvédelmi tájékoztatót is a csapatok. A kampány végén, előreláthatólag 2011. május 12. és 13-án kerül sor a döntőre a 12-14 és a 14-16 éves korosztály számára, a hat-hat legjobb csapat között mindkét korosztálynál (3-3 fős csapatok).

 

Kampányszervezők:

 

-         Közép-Magyarországi Fogyasztóvédelmi Egyesület (kampányvezető),

-         Fogyasztóvédők Országos Egyesülete (partnerszervezet),

-         Fogyasztóvédelmi Egyesületek Országos Szövetsége (partnerszervezet),

 

Fotósarok