Szabadidő magazin - 1 csomag=1 védőoltás
Szabadidő magazin

1 csomag=1 védőoltás

2011. január 26. 17:20 |

A Pampers-UNICEF teteanusz elleni kampány

A Pampers és az UNICEF 1 csomag = 1 védőoltás kampánya idén is folytatódik, hogy közös erővel segítsen a veszélyeztetett országokban élő anyukákon és gyermekeken. A program elkötelezett hazai nagykövete Szántó Dávid újságíró, aki kambodzsai látogatásán győződhetett meg a program fontosságáról és az eddig elért eredményekről.

 

Az újszülöttkori és az anyasági tetanusz több mint 70 éve megelőzhető betegség, ennek ellenére még napjainkban is 170 millió anya és gyermeke életét veszélyezteti a harmadik világ országaiban.

2011. január és március vége között folytatódik a Pampers és az UNICEF közös szervezésében az 1 csomag = 1 védőoltás tetanusz elleni kampány, mely keretén belül a Pampers minden egyes UNICEF logóval ellátott Pampers termék megvásárlása után egy tetanusz elleni vakcina árát juttatja el az UNICEF számára. A magyar mamák már bizonyították segítőkészségüket, az előző 2 kampány során közel 1 700 000 adag védőoltás gyűlt össze nekik köszönhetően.

 

Szántó Dávid, a nemzetközi program hazai nagykövete két kisgyermek édesapjaként maga is szívén viseli az újszülöttek sorsát. Januárban Kambodzsába látogatott, hogy megnézze, a veszélyeztetett országokban milyen körélmények között szülnek a nők, és hogyan jut el a várandós nőkhöz az életmentő vakcina.

 

„Nagy örömmel vállaltam a Pampers-UNICEF program nagykövetének szerepét. Magam is immár kétgyermekes apa vagyok, akinek fontos, hogy a gyermekei egészségesek legyenek. Számunkra természetes, hogy gyermekeink megkapják a szükséges védőoltásokat, azonban a fejlődő országokban ez sok helyen nem megoldott. Ha csak egy-egy vakcinán múlik a gyermekek élete, mindent meg kell tennünk, hogy segítsünk” – mondta el Szántó Dávid, a Pampers-UNICEF 1 csomag = 1 védőoltás program hazai nagykövete. „ A kambodzsai utazás során teljesen új dimenziók nyíltak meg számomra, megdöbbentő körülményekkel és elképesztő emberi sorsokkal találkozhattam. Bár a Kambodzsában élők nagyon sok mindenben különböznek tőlünk, azt azért megtapasztalhattam, hogy egy anya a világ végén, egy pálmafából összetákolt viskóban, a földön ülve is ugyanolyan boldogan néz a gyermekére, mint itthon” – tette hozzá Szántó Dávid.

 

A programban idén nem csak a Pampers termékeket vásárló kisgyermekes anyukák vehetnek részt, most bárki segíthet a rászoruló csecsemőkön és anyukáikon, aki csatlakozik a Pampers Magyarország Facebook oldalához. A Pampers minden egyes új tag után eljuttatja egy vakcina árát az UNICEF-hez. A Pampers az 1 új rajongó = 1 védőoltás kezdeményezéssel szeretné felhívni a problémára a szélesebb tömegek figyelmét, hiszen még mindig 40 ázsiai és afrikai ország, köztük Kambodzsa várja a segítséget, hogy a régóta megelőzhető betegség náluk se szedje tovább áldozatait.

Fotósarok